Thursday 6 November 2014

BIONSEN - ZDRAV DEZODORANS => DA ILI NE ?!




Svest o štetnim sastojcima hrane prisutna je već dugo vremena, a sada je na red došla i kozmetika. Sve je veći izbor proizvoda koji se mogu naći na našem tržištu, ali da li to znači i bolji kvalitet?! 
Sa Bionsen dezodoransima sam se prvi put susrela pre otprilike 7-8 godina. Tada sam u DM-u kupila dezodorans na pumpicu (verovatno je kod mene tada proradila svest o zaštiti ozona), ali nisam ga nikad potrošila do kraja. Istekao mu je rok i završio je u smeću.

Prošlo je dosta od tad i kad sam u našem DM-u pre nekoliko meseci videla da su stigli Bionsen proizvodi, mahinalno sam posegnula za njim i kupila ga, prvenstveno podstaknuta njegovom "zdravom" reputacijom. Prethodno ne baš najsrećnije iskustvo sam zanemarila, jer kakva bih ja to osoba bila ako mu ne bih dala drugu šansu :)

Proizvodjač kaže da je u pitanju dezodorans bez aluminijuma i parabena, hipoalergijski i dermatološki testiran. Navodi i da je pogodan i za najosetljiviju kožu, kojoj posebno pogoduju japanski spa minerali :)
E sad, da li su baš ti japanski minerali stigli do Italije, gde je dezodorans proizveden, to će za mene ostati misterija.

Iz moje perspektive, dezodorans ima prijatan, osvežavajući, ali prilično intenzivan miris. Čak se može reći da je miris oštar, te bi ga mogli koristiti i muškarci. Tokom leta, kada se nose majice kratkih rukava, često se može osetiti njegov miris, te nije baš dobra kombinacija sa parfemom.
Takodje, prilično je mokar kada se nanese ispod pazuha, te je potrebno izvesno vreme da se osuši. I da, ako se ne vodi računa prilikom oblačenja, može da ostavi bele tragove na garderobi.
Kada je reč o onom najbitnijem - trajnosti, dezodorans drži neprijatne mirise pod kontrolom nekih 8-9 sati. Napominjem da nemam nekih većih problema sa znojenjem tj. neprijatnim mirisom, čak ni po jačim vrućinama.
Iako piše da je namenjen i za osetljivu kožu, može se osetiti blago peckanje ako se nanese neposredno nakon brijanja pazuha. Osim toga, mislim da ne bi ispunio očekivanja u stresnijim situacija, kada je i miris znoja jačeg intenziteta.

A sastav?! I da li je zdrav samo zato što nema aluminijuma i parabena?!
Pa nisam baš sigurna,

Sastav je sledeći - Alcohol Denat, Butane, Isobutane, Propane, Isporopyl Myristate, Parfum, Aqua, Triclosan, Copper PCA, Zinc PCA, Manganese PCA, Linalool, Benzyl Salicylate, Butylphenyl, Methylpropional, Limonene, Geraniol, Alpha-Isomethyl Ionone, Citronellol, Coumarin, Eugenol, Citral, Diethyl Phthalate

S obzirom na to da nisam hemičar, ne mogu ulaziti u dublju analizu sastava ovog dezodoransa, ali dovoljno je da vidim prisustvo ozloglašenog triklosana, kao i dietil ftalata koji je kancerogen i loše utiče na hormone.

Sve u svemu, odustala sam od upotrebe ovog proizvoda za ličnu higijenu. Ipak, ovaj put ga neću baciti jer je dobar za osvežavanje toaleta, posebno nakon što moj mačak obavi veliku nuždu :)

Kakva su vaša iskustva sa "zdravim" i zdravim dezodoransima? Postoje li takvi? 

Do čitanja :)

No comments:

Post a Comment